Dag 1 – Presentation om mig själv
Dag 2 – Presentation om mina hundar
Dag 3 – Min hundras
Dag 4 – Min första hund
Dag 5 – Andra husdjur i mitt liv
Dag 6 – Renras eller blandras?
Dag 7 – Hundsport
Dag 8 – Tävlar jag något?
Dag 9 – Viktiga egenskaper när jag väljer hund
Dag 10 – Ett roligt ögonblick med min hund
Dag 11 – Hur valde jag kennel?
Dag 12 – En ras jag skulle vilja ha
Dag 13 – En ras jag inte vill ha
Dag 14 – Det här älskar min hund
Dag 15 – Det här tycker inte mina hundar om
Dag 16 – Rolig bild på mina hundar
Dag 17 – Mitt favoritminne med mina hundar
Dag 18 – Tik eller hane?
Dag 19 – Varför har jag hund?
Dag 20 – Mitt mål för 2012
Här är då alla mina 4 stjärnor, Jag börjar presentera dom från höger.

Mini - Är en Cavalier King Charles Spaniel född -07. Hon är prinsessan i flocken, tror hon själv i alla fall. En rolig hund som man alltid måste be snällt, hon gör bara vad hon vill, när hon vill. Ingenting annat gäller, hon är nog i sina bästa år och är verkligen en super rolig hund att träna med då hon verkligen alltid är glad, tycker allting är kul och ett stort plus är att hon älskar mat. Hon skulle göra vad som helst för en köttbulle.
Minis meriter: Hoppklass 2, Agility klass 2.

Anja - Är en Golden Reteriver född -03. Hon är min första hund och hon var nog ärligt den bästa första hunden någon kan ha. Jag fick henne när hon var 3 år hon var den hunden som fick mig att börja träna Agility och jag har verkligen kämpat ihjäl mig med denna hund på banan. Hon är världens, lugnaste, snällaste men även världens lataste hund och gör därför  inte mer än hon behöver, därför fick jag spela clown på Agilitybanan första åren för att få upp farten på henne. Men nu, är hon en trött halv-pensionerad hund som blir gladare och piggare för varje år. Anja är numera mer min mamma och mormors hund då jag har för höga krav på henne.
Anjas meriter: Hoppklass 2, Agilityklass 1, U-SM vinnare -10

Tea - Är en Border Collie född -03. Hon är min absoluta stjärna om man får säga så, en speciell hund som man bara får upplevelsen att äga en gång. Jag fick henne förra året i maj som lånehund men det slutade med att hon stannade på heltid och det är jag otroligt glad för. Om jag skulle förklara Tea, så skulle jag förklara henne som för smart, för både sig själv och för mig, jag skulle även förklara henne som en hårding och en skämtare. Här har ni hunden som är otroligt smart men som konstigt nog lägger sin smarthet på fel saker, hon är även smart nog att lura mig 1000 gånger om. Hon är en hårding som aldrig någonsin visat sin smärta även om alla i hela världens ser att det gör ont, hon kör på som vanligt. Hon är också en skämtare eftersom hon alltid får mig att skratta, hon hittar på dom mest tokiga sakerna. Tea är behaglig att bo med, hon är lugn när det behövs och aktiv när det behövs, Ingen hund med stress eller några dåliga nerver, hon har väldigt låg aktiveringsnivå.
Teas meriter: Godkänd Vallhund, 1:a pris elitlydnad, Agilityklass 3, Hoppklass 3, 7:a Agria Freestyle cup final-06, Nordisk vinnare 06, Svensk vinnare 07 och 08, norge vinnare 07.

Jess - Är en Border Collie född -11. Hon är en liten spinkig BC brud med härligt uttryck. Aldrig mött en hund som gett så sköna uttryck som denna hund. Hon är en liten mellan mjölk som håller på att jobba sig upp till några steg bättre. Denna hund är den som alltid följer med mig överallt och hon är väldigt lätt att ha med sig på vad som helst. Jess växer mer och mer i mina ögon och jag är väldigt nöjd med denna hund, tror och hoppas på att hon kan bli någonting bra. Hon är väldigt lätt att kommunicera med om man känner henne, hon är inte så värst intresserad i främlingar till en början. Jess har lite högre stressnivå än Tea men hon har ändå relativt låg stress för just rasen. Väldigt härlig energi och kontakt när det är träning som gäller.
Jess meriter: Inga ännu!

Vet inte riktigt mer vad jag ska säga för att ge er en presentation om mina hundar men jag tror jag fått med det mesta.
7/3/2012 07:59:51 pm

Jättefin bild på dina hundar ;) Kul med såna här presentationer, mnär man får läsa lite mer om dem bakom bloggen ;)

Reply



Leave a Reply.