Tänkte prova ge mig på en lite blogglista, dag för dag. Kanske lite sent in på året att börja med denna men, jag ger det ett försök.
Dag 1 – Presentation om mig själv
Dag 2 – Presentation om mina hundar
Dag 3 – Min hundras
Dag 4 – Min första hund
Dag 5 – Andra husdjur i mitt liv
Dag 6 – Renras eller blandras?
Dag 7 – Hundsport
Dag 8 – Tävlar jag något?
Dag 9 – Viktiga egenskaper när jag väljer hund
Dag 10 – Ett roligt ögonblick med min hund
Dag 11 – Hur valde jag kennel?
Dag 12 – En ras jag skulle vilja ha
Dag 13 – En ras jag inte vill ha
Dag 14 – Det här älskar min hund
Dag 15 – Det här tycker inte mina hundar om
Dag 16 – Rolig bild på mina hundar
Dag 17 – Mitt favoritminne med mina hundar
Dag 18 – Tik eller hane?
Dag 19 – Varför har jag hund?
Dag 20 – Mitt mål för 2012
Vem är då Amanda Wikstrand?  Jag är en tjej på 17 år och lever mitt egna lilla ungkarlsliv i Forshaga, Karlstad där jag bor i en liten lägenhet tillsammans med min kompis Emma och våra hundar. Jag studerar på hundsportsgymnasiet vid Forshaga Akademin och som om ni antagligen redan listat ut så är hundar någonting som ligger mig varmt om hjärtat. Min mamma bor i Dalarna där jag är uppväxt och hälsar på henne vissa helger och lov, är otroligt glad över hur mycket hon faktiskt ställer upp för mig och den hobbyn jag har.

Jag tränar och tävlar främst Agility och Lydnad men har under senaste året börjat smaka på lite andra hundsporter så som drag, Freestyle, IPO och sök. Jag är en tävlingsmänniska från topp till tå och om ni ursäktar mig så måste jag nog säga att jag hatar att förlora. Jag nöjer mig inte med att vara bra utan jag satsar nog oftast mot att bli bäst, även om prestationsångesten tar död på mig ibland.
Gränser är något jag har få av, eller så är det bara att jag inte vill se dom. Jag gillar galet och kanske till och med helt vansinnigt, vad det än gäller.

Gillar utekvällar, myskvällar och träningskvällar. Umgås med vänner och träna hundar, fotografera och göra saker som man kanske inte gör så ofta måste väl man bara gilla? Nu vet jag inte riktigt mer vad jag ska berätta om mig, ointressant som man är. Hoppas ni fick en lite bredare bild om vem som faktiskt sitter här bakom skärmen nu!



Leave a Reply.