Dag 1 – Presentation om mig själv
Dag 2 – Presentation om mina hundar
Dag 3 – Min hundras
Dag 4 – Min första hund
Dag 5 – Andra husdjur i mitt liv
Dag 6 – Renras eller blandras?
Dag 7 – Hundsport
Dag 8 – Tävlar jag något?
Dag 9 – Viktiga egenskaper när jag väljer hund
Dag 10 – Ett roligt ögonblick med min hund
Dag 11 – Hur valde jag kennel?
Dag 12 – En ras jag skulle vilja ha
Dag 13 – En ras jag inte vill ha
Dag 14 – Det här älskar min hund
Dag 15 – Det här tycker inte mina hundar om
Dag 16 – Rolig bild på mina hundar
Dag 17 – Mitt favoritminne med mina hundar
Dag 18 – Tik eller hane?
Dag 19 – Varför har jag hund?
Dag 20 – Mitt mål för 2012
Picture
Min allra första hund är fortfarande i mina händer som ni antagligen förstått vid det här laget.
Min första hund är alltså min Golden tik Anja och jag fick henne när min mamma valde att flytta 1 timme bort, till en liten by. Hade alltid som liten varit livrädd för hundar men någonstans på vägen så försvann det och jag började tjata på mamma om en egen hund. Efter ett tag gick mamma med på att skaffa en hund och då skulle det vara en Golden, vi lånade en golden hane på prov som drog omkull mig på varje promenad och vi valde att inte köpa honom.
När någon släkting till mamma berättade om den 3åriga tiken som skulle ut på foder så tog vi hem henne och allting stämde skrämmande bra. Jag ville ha en snäll hund som inte krävde mycket då jag knappt kunde någonting om hundar och hundsport.

Jag kommer ihåg hur Anja följde med mig överallt och hur jag sprang runt på gården och hon sprang efter mig, överlycklig. Hon lunkade mer än gärna med mig några varv runt byn och när jag sedan ville börja fotografera henne, lärde jag henne att gå upp på saker som te.x stenar och stubbar. Jag började även försöka lära henne lite tricks.
Sedan gick vi en nybörjar Agilitykurs på kennel klubben där jag bor och sen dess är det vad vi har hållit på med.
En film på hur det hela började.. Detta var vårat första KM och man kunde inte bli diskad, men jag tror att jag och anja gick i mål på 90 fel och av dom 90 felen var många tidsfel. MEN, vi slutade inte kämpa och ju säkrare Anja blev, ju mer vi tränade och ju mer jag lärde mig så kom farten också.
Filmen ovan är från förra vintern, Visst jag ska inte säga att hon är supersnabb och sådant. Men jämförelsen är stor, hon är nu 9 år och vi har kämpat oss genom tårar och svett och jag har aldrig någonsin åndrat hur jag kämpat. Hon har lärt mig otroligt mycket och hon älskar nu Agility och man ser glöden i henne ögon och hennes skutt när hon får följa med ut och hoppa lite.
En underbar hund som var starten till mitt hundliv. Första hunden är alltid speciell men hon förändrade mig.
Världens bästaste Anja. ♥
7/9/2012 05:36:41 am

Wow va hon tar I när hon hoppar =) Hon ser helt galet lycklig ut! =)

Första filmen gick itne att se för den hackade så, men jag såg tillräckligt för att se vilkens tor skillnad det blivit =) Kul!

Reply
7/10/2012 05:08:35 am

Åhh tack så mycket =) Vad kul att du hittat hit! Gillar dina bilder du har i din header. Vilka vackra hundar du har :) Läste att du tävlar, tävlar du mycket?

Reply
7/11/2012 09:17:24 pm

Tack så mycket! Jag tävlar ganska mycket speciellt när jag har så många hundar, hehe.

Reply



Leave a Reply.